Donderdag 9 jan. 2020. Op naar El Chaltèn.

9 januari 2020 - El Chalten, Argentinië

Na een koude nacht (verschil in temperatuur tussen dag en nacht is aanzienlijk), staan we op, ruimen de boel op en gaan weer op toer. Omgeving El Chaltèn moet het gaan worden vandaag. Dit is het noordelijke deel van parque nacional ‘Los Glaciares’, waar we voor moeten omrijden om er te komen. Een tocht van zo’n 300km, waarvan 65 km gravelroad, in Argentinië bekend onder de naam “ripio”. Wat een geluk: een laagvliegende condor poseert mooi voor ons, Ferry kan zijn geluk niet op en maakt foto’s. We maken een tussenstop in het plaatsje waar we een paar dagen geleden waren: El Calafate. We doen hier nog wat boodschappen, pinnen geld en gaan uitgebreid brunchen. Verwennerij.

Halverwege de middag komen we aan in El Chaltèn. Een leuk plaatsje dat voornamelijk dienst doet als uitvalsbasis voor het noordelijke deel van het nationale park Los Glaciares. We rijden iets verder het park in en kiezen (naar aanleiding van een tip van Pascal) een camping aan de rivier voor de komende 2 nachten. Camping Bonanza is een laidback camping met basisfaciliteiten, prima voor ons. En niet onbelangrijk: er is wat te spelen. Een leuke speeltuin, veldje, spelletjes. We verkennen de omgeving, Ferry en Yuna gaan tafelvoetballen en een paar potjes voetvolley doen. Sylvie mag niet meedoen, die is te slecht. We gaan met de zelfgebouwde hangbrug de rivier over en hebben gewoon een relaxte namiddag, zonder ideetjes van Sylvie. Ferry en Yuna gaan nog een dam bouwen in de rivier en Sylvie doet ondertussen helemaal niks. Kan dat? Ja, dat kan. In de avond als er weer warm water is wordt de douche getest en we eten lekkere burrito’s bij de camper. Yuna gaat slapen en Sylvie en Ferry doen gezellig samen een wijntje.

• Opvallend 1: Op campings is vaak maar op bepaalde tijden (veelal in de avond van 20-23u) electra en warm water beschikbaar.
  • Opvallend 2: Sylvie en Ferry drinken op vakantie zo ongeveer dagelijks wijn. Maar ja, het is vakantie hè. Daar komen we normaal wel mee weg, maar als die vakantie dan 10 weken duurt....

1. Johan en Rita:
    14 januari 2020
    Jemig Sylvie begin je moe te worden of slaan de wijntjes toe🤪🤪. Heerlijk hoor even rust. Die condor ,bijna uitgestorven en jullie zien ze gewoon 👍. Opvallend 1. Lekker hoor elektra en warm water al is het kort.
    Opvallend 2, van tien weken wijntje drinken ben je nog geen alcoholist, dus geniet er lekker van.😘
  2. Tillon:
    15 januari 2020
    Goed zo Sylvie💋Even lekker niksen......ook dat is vakantie😘
  3. Marloes (vriendin Sylvie uit Tilburg):
    15 januari 2020
    Het is fijn om te lezen dat jullie de warmwatertijden van de douche hebben ontdekt😂