Maandag 27 jan. 2020.  Piscina.

27 januari 2020 - San Rafael, Argentinië

Een zweterige nacht met flink wat hondenkabaal van de plaatselijke vuilnisbakkies. En dat zijn er veel. Yuna wordt eens als eerste wakker en dus Sylvie ook. Even buiten afkoelen. De zon is alweer flink aan het schijnen, maar het is in vergelijking met binnen heerlijk koel buiten. Onze plek blijkt in daglicht mwah. Bij de rivier, dat wel, maar in de schaduw, tussen andermans etensresten en op zand. Omdat de camping inmiddels driekwart leeg is, het is maandag en dat merk je meteen, kunnen we meteen een mooie plek zoeken voor komende nacht. Met wat gras, zon, rust....jeweettoch. De vuilnisbakkies lopen braaf mee, het zijn er zoveel (een stuk of 12) dat Sylvie er wat kriegel van wordt. Yuna en Sylvie worden over hun gehele campingtoer achtervolgt. Hier krijgt dus niemand meer hondenkoekjes! De perfecte plek wordt zo gevonden en als Ferry in the land of the living is wordt de camper op de nieuwe plaats gezet. We doen weer een handwasje en gaan even een kijkje nemen bij de nabijgelegen dam en het stuwmeer. Als we tegen het eenrichtingsverkeer in terug willen rijden worden we op tijd gewaarschuwd door andere toeristen en nemen dan de bedoelde terugweg. Oeps. We doen in een minimarket wat boodschappen voor de barbecue van vanavond. De minimarket is een afhaalloket waarbij je zegt wat je hebben wil en de loketmevrouw pakt het voor je. Ze hebben chorizo, dus die barbecue is bij voorbaat al geslaagd. We nemen verder wat verse groenten, voor zover voorradig, mee en nog wat ander vlees voor Ferry. De minimarketmevrouw laat ons zien dat als je met een briefje van 500 Argentijnse pesos, een kleine 10€, over een wit papiertje wrijft en deze geeft af, dat het briefje dan echt geld is. Daarna doen we lekker een lange middag zwembad. Het zwembad is groot, vrij ondiep, maar heerlijk qua temperatuur. Ernaast ligt een rivier met wat stroomversnellingen. Goed voor beginnende rafters en wildwaterkayakkers. Erg leuk voor ons om vanuit het zwembad naar te kijken. Een fijne luie maandag volgt: lezen, zwemmen, huiswerk maken, puzzelen, ballen en af en toe een plonsje ...dat werk. We vermaken ons ook weer erg met de selfies van de Argentijnen, zowel de vrouwen als de mannen. Zo jong als ze soms zijn, ze schromen niet om die perfecte foto, incluis getuite lippen, van zichzelf vast te leggen. Of door een vriend(in), of middels een selfie. Verder liggen met name de Argentijnse dames hier graag op de zwembadrand. Deze blijkt heerlijk warm, de perfecte plek om na een plons op te drogen, vinden ook Yuna en Sylvie. We gaan in de avond naar onze camperplek en draaien muziek van John de Bever, André Hazes Jr, Brennan Heart en Frans Duits en zingen goed mee. Maar we mogen tot onze verbazing gewoon op de camping blijven. Yuna steekt met Ferry de bbq aan, een houtbarbecue gaat het vandaag worden. We eten weer prima, Ferry wil de honden hier dan toch wat lekkers geven en houdt ze een hondenkoekje voor, maar de vuilnisbakkies halen daar hun hondenneus voor op en eten liever uit de vuilnisbak. Tss...

Deze avond staat er een heerlijk windje en zien we flink wat flitsen, maar horen slechts een beetje gedonder. Het is een broeierige nacht. Op een of andere manier zitten hier geen muggen, waardoor we tot heel laat buiten kunnen zitten. En hadden we al gezegd dat we hier fantastisch hebben gedoucht? 😉

• Opvallend 1: Alarmlichten. Men gebruikt het in het verkeer te pas en te onpas. Om aan te geven dat men wil stoppen, inhalen, uitvoegen....geen idee wat allemaal precies, voor ons is het gissen, maar we worden gek van dit signaal dat voor ons iets heel anders betekent. Knipperlichten worden ook gebruikt voor van alles, behalve voor richting aangeven.
  • Opvallend 2: Zwemkleding voor dames heeft hier een andere snit dan onze Nederlandse zwemkleding. De bikinibroekjes hier zijn bij de billen hoog opgesneden en daardoor zit het tussen een string en een slip in. We zien ook veel badpakken met een stringachterkant. Billen heb je hier duidelijk om te laten zien.

1. Johan en Rita:
    29 januari 2020
    Wat heerlijk dat luieren , is toch wel weer genieten. Wat zin. Wij Hollanders dan beschaafd volk met autorijden, we merken het hier in Zuid Afrika ook, je moet je ogen van voor en van achteren hebben. Vooral in de stad. Jullie camperavontuur zit er nu bijna op maar de vakantie nog niet
  2. Marloes (vriendin Sylvie uit Tilburg):
    31 januari 2020
    Al die honden joh...Ik als bang wezen zou daar niet willen joggen hoor!
    Die badpakken....geniaal ;)
  3. Tillon:
    31 januari 2020
    Oooh die hondjes, zou leuk moeten zijn maaaaar zoveel en dan al geen hondenbrokjes willen eten🤔
    Nou Sylvie en Yuna pronken met die billen🤣😘😘😘