Zondag 22 dec. 2019. Boarding Stella Australis

22 december 2019 - Ushuaia, Argentinië

We slapen uit tot 6u. Geeft toch een beetje dat thuisgevoel. Het is al lang licht buiten, best gek die zomertijd als je in NL volop in de winter zit. We chillen wat en eten wat we nog hebben liggen. Da’s niet veel, maar prima voor nu. Ferry’s enkel heeft het zwaar, dus Ferry blijft thuis (zo kan hij precies Ajax kijken ;-)) en Yuna en Sylvie gaan naar het moerasachtige vogelgebied waar we op uitkijken om o.a. de flamingo’s van naderbij te bekijken. Bij terugkomst horen we van de eigenaar van het appartement, die erg zijn best doet voor onze vermiste bagage, dat onze tassen op de luchthaven staan en dat ze daar blijven, omdat we zo doorvliegen naar Ushuaia. Om 10u worden we opgepikt door de taxichauffeur van gisteren en naar de luchthaven gebracht. Daar volgt het weerzien met onze tassen, een mooi moment. We vliegen naar Ushuaia en checken daar in bij Stella Australis. Dat is de boot waar we later vandaag mee op pad gaan voor een aantal dagen naar Punto Arenas. We lunchen met kingcrab in een superleuk nostalgisch uitziend tentje (bar Ideal en dat was het dus ook) en verkennen daarna Ushuaia. We sturen de laatste berichten naar NL, de komende dagen zijn we van de radar verdwenen.

Om 18u gaan we aan boord van de Stella Australis, wat een gaaf schip en wat een uitzicht vanaf zo’n boot! We worden welkom geheten en varen tijdens het welkomstdiner richting Chili. Yuna gaat rond 21u naar bed, wij volgen tegen 2330, het is dan nog steeds niet donker...

• Opvallend 1: onze taxichauffeur slaat wel 10 kruisjes tijdens onze 15min. durende rit.  Je kunt er maar druk mee zijn.
  • Opvallend 2: de regelmakers bij de banken in Argentinië zijn boeven. Je kunt per pinbeurt 2000 peso’s pinnen. Daar moet je per transactie zo’n 700 peso’s voor betalen. Pinnen is een dure hobby.

1. Johan en Rita:
    26 december 2019
    Mooi geschreven weer. Hoop dat enkel het beter gaat doen de komende weken. Straks de verhalen lezen van jullie cruise. Hebben al veel foto’s gezien en snap dat jullie helemaal onder de indruk zijn. Wat een mooie belevenis en nog zo lang te gaan. 🥰🥰.
  2. Johan en Rita:
    26 december 2019
    Wat mooi dat jullie zo’n mooie bootervaring hebben met het langste licht. En wat een gave foto’s weer. Genieten.
    Ook fijn dat Sylvie geen last heeft gehad aan boord. Nu op weg naar een nieuwe etappe met camper succes, doe voorzichtig en Fer sterkte met je poffertje😉😘
  3. Marloes (vriendin Sylvie uit Tilburg):
    26 december 2019
    Wat een gave verhalen zeg!
    @ Yuna: Marloes (vriendin van Sylvie uit Tilburg) heeft ook ervaring met 'gevulde zakjes in vliegtuigen'.
    @ Ferry: ik had me nooit zo verdiept in Patagonië...maarre...nu dus wel :). Wat gaan jullie geweldige dingen zien. Tof hoor: de langste dag op een boot!
    @ Syl: leuke verhalen en houd die 'opvallend'-rubriek er in!