Dinsdag 7 jan. 2020. Lago Roca

7 januari 2020 - Lago Roca, Argentinië

De dag begint wat vroeger voor Sylvie en Ferry, het is wat rumoerig om ons heen op de camping. Yuna is moe genoeg en slaapt overal doorheen. Als we eenmaal allemaal in het land der levenden verkeren besluiten we onszelf te verwennen met een ontbijt buiten de deur, dat kan makkelijk in deze plaats. Even later zitten we heerlijk aan een broodje salami met kaas, zalm, een croissant, koffie en verse jus. Da’s heerlijk wakker worden.

We gaan vandaag naar het nabijgelegen Lago Roca, da’s maar een km of 50 hier vandaan. Spullen inladen, tanken en even naar een grote supermarkt om wat proviand in te slaan. Boodschappen doen op vakantie is een klein feestje. Op een of andere manier vinden wij het fantastisch om een kijkje te nemen in een buitenlandse supermarkt om te zien wat daar allemaal te koop is en anders is dan wij gewend zijn. Dat lukt ook hier. Grote bouten lamsvlees, fruit (of is het groente?) dat we nog nooit hebben gezien en schappen crackers waar je U tegen zegt. We zijn er weer uit gekomen met eten voor een aantal dagen en hopelijk voor de eerste barbecue dit jaar. We kunnen er maar op tijd bij zijn.

De weg naar Lago Roca is er weer een waarbij we blij zijn dat we een solide camper hebben. Een bumpy road met mooie vergezichten. Onderweg passeren we een mooi bloemenveld en een smalle brug, voor voertuigen met een maximale breedte van 2,5m. Nu moet onze camper dat nét redden, maar optie 2 is door de rivier rijden en dat lijkt ons wel wat. Rivier klinkt heel heftig, het is meer een stroompje, maar het geeft ons toch even dat stoere CamelTrophygevoel. En dan de camping bij Lago Roca, dat is precies wat we zoeken. Mooie, ruime en groene plaatsen, beschut tegen de Patagonische wind, maar ook een heerlijk zonnetje. De eerste korte-broeken-dag is een feit. We blijven de rest van de middag lekker in de omgeving van deze mooie camping en sluiten af met...jawel: onze eerste barbecue, gevolgd door een warme douche. Het leven is mooi.

• Opvallend 1: Sylvie had eindelijk een heerlijke warme douche. Wat een verwennerij! Geluk zit zeker ook in dit soort kleine dingen en ook hieruit blijkt wat een verwende krengen we zijn.
  • Opvallend 2: Na 2 weekjes vakantie zijn onze paspoorten al voor de helft gevuld met stempeltjes. Ook een paar van vorige reizen, maar het grootste deel van Chili en Argentinië. Wij bestempelen deze landen als stempeltjesgeil.

1. Johan en Rita:
    9 januari 2020
    Nu pas je heerlijke warme douche en noem je je dan een verwend nest🤪. Blij dat het nu wat warmer weer is en hopelijk nog meer wordt.
    Moeten we inlegvellen opsturen voor de stempels?😜
  2. Johan en Rita:
    9 januari 2020
    Jullie hebben toch zeker wel korte broeken meegenomen voor de maand januari. Yuna doet vast een voetbalbroek aan👍😘🏃‍♂️🩳🩲☀️Liefs
  3. Tillon:
    10 januari 2020
    Lijkt mij ook geweldig shoppen in buitenlandse supermarkten.
    Er is al verschil van supermarkt in België of Nederland 😀Nogmaals het is heerlijk om zo met jullie mee te reizen😘😘😘
  4. André:
    11 januari 2020
    Prachtig om zo met jullie mee te reizen. Ik zou haast vergeten dat we morgen de andere kant op gaan. Maar ook vanuit down under blijven we jullie volgen😎
  5. Marloes Elands:
    12 januari 2020