Donderdag 30 jan. 2020. Bodega Roberto Bonfanti.

30 januari 2020 - Luján de Cuyo, Argentinië

Uitslapen. Dat kan dit gezin tegenwoordig, zeker hier. De een wat beter dan de ander. Vandaag weer een onbewolkte dag. Terwijl Ferry en Yuna het langzaam wakker worden perfectioneren gaat Sylvie een rondje joggen. De camping ligt wat hoger in Mendoza, dat geeft mooie vergezichten. Douchen en verder even niks tot om 12.15u de taxichauffeur voor de deur staat. Een oude deukenbak heeft hij bij zich, zonder gordels, maar met een spinnenweb aan barsten in de voorruit. Op goed geluk gaan we op weg. Hij brengt ons naar Roberto Bonfanti, een wijnboer in deze regio die een bodega heeft waar wij uitgebreid gaan brunchen. De sjoof is een aardige vent en blij met deze rit van 29km. Hij wil ons later ook terugbrengen en zal vanaf een bepaalde tijd op de parkeerplaats op ons wachten. Prima voor ons deze service. Waarschijnlijk heeft de sjoof hiermee zijn dagomzet binnen.  Onderweg moeten we wel nog even tanken, dus we moeten er even uit. Voor de veiligheid. Heel raar dat dit policy is als we vervolgens in een voor Nederlandse begrippen onveilige auto door de stad scheuren. Uiteindelijk komen we veilig aan bij Roberto Bonfanti. Die heeft een mooi optrekje tussen de wijnranken en olijfbomen. Een hele charmante plek om de middag door te brengen. We gaan lekker buiten zitten met uitzicht op de wijnvelden en Ferry en Sylvie kiezen voor een 6gangen lunch met wijnarrangement. We gaan lekker even de Bourgondiër uithangen, dat kunnen wij. Het lukt inderdaad prima, we eten en drinken heerlijk op deze fijne middag. Voor Yuna is er spaghetti, ijs en fanta. Ook een topmaal. We gaan met sjoof weer terug naar camping Suizo. De rest van de dag besteden we aan het zwembad, het knuffelen van de campinghonden en....een maakderestjesopbbq. Niet dat we veel honger hebben na zo’n brunch, maar er gaat toch iets in. Wat overblijft en bruikbaar is gaat naar de Mattiassen van de camping. Yuna’s geliefde voetbal geven we aan 2 jongens op de camping, die hier superblij mee zijn. We hebben geen ballenpomp en zo’n bal kan dan niet mee het vliegtuig in, wat we morgen van plan zijn om te doen. Morgen is het einde van ons campertijdperk in Chili en Argentinië en gaan we weer andere dingen doen. Na nog een openluchtavondbios met de Spaanse Toystory voor Yuna gaan we het laatste campernachtje in.

• Opvallend 1: Queso wordt hier heul veel gebruikt. Vooral hele jonge kaas en roomkaas in alle vormen. En in grote hoeveelheden. Overal op.
  • Opvallend 2: we komen overal outdoor gyms tegen. Zelfs in de kleinere plaatsjes. We kennen ze van andere landen, ook in Nederland bestaan ze al, maar daar worden ze ook gebruikt. Hier hebben ze veel van dit soort plekken, maar we hebben er nog nooit iemand gebruik van zien maken.

1. Digna:
    7 februari 2020
    Jullie zien er zo gelukkig uit, begrijpelijk met wat je meemaakt.
  2. Marloes Elands:
    7 februari 2020
    Ooohhhh..... Heerlijk😍😍
  3. Tillon:
    8 februari 2020
    Heerlijk zo Bourgondies bezig zijn en zeker met dat fijne weer😘😘😘
  4. Marloes (vriendin Sylvie uit Tilburg):
    11 februari 2020